30 września 2013 roku w siedzibie Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Jeleniej Górze odbyło się spotkanie doradców zawodowych subregionu jeleniogórskiego zatrudnionych w tut. Centrum i powiatowych urzędach pracy. Celem spotkania było zapoznanie się z działalnością Agencji Pracy Tymczasowej Manpower oraz możliwościami współpracy. Spotkanie poprowadziła Pani Beata Hadrzyńska Starszy Kierownik Agencji w Bolesławcu.
W trakcie spotkania zostały przedstawione i omówione tematy:
1/ Prezentacja Firmy Manpower – jest światowym liderem rozwiązań HR w zakresie pracy tymczasowej i rekrutacji stałej. W Polsce działa od 2001 roku i świadczy usługi w zakresie: rekrutacji pracowników stałych, pracy tymczasowej, zatrudnienia wewnętrznego, rekrutacji pracowników kontraktowych, doradztwa personalnego i outplacementu.
2/ Proces rekrutacji kandydatów - ustalenie profilu kandydata, źródła pozyskania informacji o kandydatach, rozmowa telefoniczna, zaproszenie na spotkania informacyjno-rekrutacyjne w tym przedstawienie zasad współpracy z Agencją, właściwa rozmowa kwalifikacyjna, badanie motywacji, sprawdzanie umiejętności pożądanych na stanowisku.
3/ Działania Manpower z klientem – osobą poszukującą pracy, bezrobotną oraz pracownikiem tymczasowym
4/ Formy wsparcia rozwoju zawodowego pracowników tymczasowych Manpower
- platforma e-learningowa z dostępem do szkoleń twardych i miękkich w języku polskim
i angielskim.
5/ Praca tymczasowa – regulacje prawne, prawa i obowiązki pracownika tymczasowego, prawa i obowiązki pracodawcy użytkownika i agencji tymczasowej.
Spotkanie zakończyło się odpowiedziami na pytania uczestników.